Fredag, 2012-03-23

GRATTIS MAMMA på 80-års dagen !!!

Dimma…dimma…dimma. Men värmen är visst på väg …säger dom…

Jag har fått fler ”Hej-sägare” på byn efter….
https://hd.se/klippan/2012/03/15/han-vill-oka-dialogen-med-valjarna/
….av någon anledning…?

Är…så gott som…barnfria i helgen. Bara Sebbe hemma….

Igår hämtade vi mer hundfoder på kenneln…och fick Madde med oss…som ”bonus”…. Hmmm?

Har påbörjat min nya linje inom politiken….att integrera och engagera fler invandrare i kommunpolitiken.

Lördag, 2012-03-10

Halvmulet, lite blåsigt….men nu ska visst värme vara på ingående…

Stackars de som bor i norrland nu, om bensinpriset blir 20 kr per liter! Många…många…har 6 – 10 mil ENKEL VÄG till sina jobb. En stor del av deras löner kommer att ätas upp av BARA bensinkostnader.

Torsdag, 2012-02-16, Terry Evans….

Sol och någon minusgrad….Härlig vår-vinter dag !

Var på seans med Terry Evans igår kväll. Ca 350 åhörare totalt var där – på Kulturens hus i Klippan.

Men egentligen….
Blev jag ”klokare” på det jag var med om ? Näää!
Det som störde mej hela kvällen var att strax före, och ibörjan, av hans föreställning så var där HUNDRATALS energier (andar) i lokalen, som troligen åhörarna i lokalen tagit/dragit med sig dit. När Terry började såg det ut som ett framträdande av Beatles, Michel Jackson…eller någon annan kändis. Det var knök-fullt med energier i salen och framför, och på, scenen. TERRY NÄMNDE INTE DETTA MED ETT ORD !!!!!
Sedan, efter cirka halva seansen, så försvinner plötligt massor med energier. Och kvar blir bara ett tiotal… Nämner Terry detta ? Nej !
Frågan är då. Vad ser Terry? Ser han nåt…överhuvudtaget? Är han en, som kritikerna påstår, en otroligt bra cold reader? Jag pratade nyss med min son på telefon. Han sa att det jag upplever är väldigt ovanligt. Han kallade mina upplevelser för ”wide-screen”. Det vill säga jag ser ALLT…verkligen allt….samtidigt och utan att behöva anstränga mig. Och jag kan inte ”stänga av det”. Om inte annat så ska jag ge ”bisittarna” till Terry en chans att lära mig hur man stänger av….om dom kan.

Fredag, 2012-01-27

Mulet och kring noll.

Dagen föregicks av en händelserik natt. Hos bekanta slogs en ytterdörr sönder, polis…och elände. Vi lade oss vid 02.00-tiden. Trötta idag.

Rune har varit och tagit en kaffe-tår ! =)

 

Maya indianernas sista år har börjat….. , 2012-01-12…..

Blåsigt….nästan storm…och regn. Och solen lyser inte här i alla fall…

Året började med ”mental avslppningsövning” för min del. Försöker hitta motivation och energi för kommande termin.

Vi har idag varit på kaffe och semlor hos Rune m. fam.

Gjort en ”omstart” på gymet.

Skaffat mohikan-frilla…och plopp i örat igen. ”Utseende-uppdatering 2.0.” =)