Mulet…mest
Har idag ÄNTLIGEN fått min kod till mitt bankkort !
Sitter mest hela tiden med slutspurten på kemiplugget.
Mulet…mest
Har idag ÄNTLIGEN fått min kod till mitt bankkort !
Sitter mest hela tiden med slutspurten på kemiplugget.
Soligt men svalt.
Titta på ”Examens-tåget” av studenter som ringlat flera varv igenom byn.
Har påbörjat ”sommar-matte-kursen”. Känns kul !
Har ringt ekonomichefen i Norsjö och fått mej till-mejlad hela kommunbudgeten, som jag ska ha som underlag när jag kör mitt uppträdande på KSAU nästa vecka.
Lucas ska ha Anton här på LAN i natt.
I övrigt en ”slö och harmonisk” stämning här hemma. =)
Mulet med åska i luften…
Min profil på LinkedIn
https://www.linkedin.com/pub/hans-eric-lundgren/34/aa1/aa9
Soligt och upp emot 25 grader varmt !
Varit på loppis mitt på dagen i Bjuv och senare på kvällen grillade vi med My och Pecke hemma hos dom.
Gick igår med i LinkedIn. En professionell, internationell kontaktsida. En sida med mer av det stuk som jag vill ha på en kontaktsida. Sidan är helt klart inriktad på människor som ”är i karriären”, så det är väl bäst att man skapar dessa kontaktytor redan nu. De som går med i LinkedIn och tror att det är ett ”nytt” facebook….blir besvikna ! Men jag vill komma bort ifrån den ”statiska oseriositet” som facebook förmedlar. Kommer att ha kvar facebook främst för kontakten med mina barn !
Det blåser ordentligt på ”mammas gata”.
https://www.expressen.se/nyheter/1.2459238/tromber-i-vasterbotten
Sol och 25 grader….VARMT !!! Men mot eftermiddagen mulnar det på….regn….och kanske (förhoppningsvis) åska .
Vartit på Budgetmöte idag på förmiddagen. Intressant ! Det blir mer och mer intressant ju mer jag blir insatt i alla dess delar. Men det tar tid….”för en gammal man – med stor skalle och lite vett”… =)
Har nu fått ytterligare foton på mitt barbarn…och även med hela familjen. Åååååå så fina dom är !!!
Har…tyvärr…blivit en riktig ”snus(k)” -mumrik. =( Snusar nu även då jag INTE pluggar….. =(
Det är inte frågan om ”om”…utan när! Jag åsyftar då ”slutet” på Einsteins teorier. Ju mer vi utforskar vårt universum, ju mer faller INTE på plats i Einsteins teorier.
Sol…och bättre väder på gång… =)
En händelserik dag!
Först. Översiktsplaneringsgruppens möte 0830 – 1200. Trodde det var imorgon…så jag hann precis upp…och iväg.
Att både ha levande landsbygd…men i nästa andetag säga att ”all nybebyggelse” skall ske i närhet av tätort…det rimmar inte i mina öron.
Att bygga X antal vidkraftverk i kommunen, med en skyddszon på 1 km åt alla håll, går inte att kombinera med boende (befolkning) i dess närhet. Man täcker snabbt in hela kommunens yta…som skyddzon….om man bygger X antal.
”Tysta områden” går inte att i praktiken ha i en ”tätbefolkad kommun” (även skåne som helhet). Resonemanget att sätta ”buller” där det redan är ”buller” gör att bullermattan blir större och sprider sig in på ”tysta områden”.
För det andra. Har varit på polisstationen och ALLMÄNT förhört mig om vad en polisanmälan leder till…och om.
Mulet, regn och svalt…
Gjorde en tenta igår i Sannolikhet och statistik. Gick troligen ”sådär”….
Givit min fru en blomma + cigg-paket på morsdag.
Hon fick ett halsband med en ängel och en tavla av My.
Mulet och blåsigt.
Jag har idag fått mitt första foto på mitt barnbarn !! =) Jag är på gränsen till ”rusigt lycklig”! =)
Vi, jag och min älskade, gick och gjorde ett ”riktigt foto” på fotoaffären av det. Det blir som ”mer äkta” då.
Har lovat att inte lägga ut fotot på nätet….på föräldrarnas begäran. Därför finns det inget foto på barnet här !
Har idag varit på Snyggatrorpskolan för att interjuva elever hur dom tänker vi algebraiska problem…i flera steg. Fick minst sagt olika lösningar….
Pluggar Binomialsatsen idag…som en del av ”Sannolikhet och Statistik” som jag ska ha prov på.
Halv-sol….
Lena jobbar natt.
Lucas ska komma från pappa…
Sophia har varit på på ”lång-kortis”….
Jag har haft en härlig helg tillsammans med min fru ! <3
Vi har roat oss hos olika vänner, och så har jag blivit en lycklig farfar !!!
Min son ringde idag och berättade att tösen och mamman mår bra ! Men dom är kvar på observation eftersom tösen behagade titta-ut ca fyra veckor för fort…
Grät av lycka när min son ringde och berättade ! Helt ofattbart…underbart…fantastiskt !
Igår ringde jag ”farmor” och grattade! Det är nog 10 år sedan jag pratade med henne sist….
Har ringt och pratat med Emmy! <3
Var gång (utom glädjetårar) jag fäller en tår – nuförtiden – så bygger jag en mur…… =( Kommer såsmåningom att bli otroligt hård och kall…igen ! Mitt öde är tydligen att vara mur-omgärdad…trots att jag är en känslomänniska. Jag vill ha, och sprida, glädje och kärlek i mitt liv…så mycket som det är praktiskt möjligt. Vet att det inte alltid går.
Jag fick ju dock tömma min ”ryggsäck” för några år sedan, å tack för det, så jag blir nog inte hård på samma vis.
Har också på senare tid fått en ”10-poängs kurs” i vad falskhet är. Det förekommer ” i parti och minut” i mina omgivningar. Tyvärr…
Moln med sol…
HURRA !!
Igår var vi hos Å&K och umgicks när min son ringde och sade att jag blivit farfar !!!!! =) Hon är född klockan 23, 2,8kg och 49cm lång…lietn donna…den färskaste i släkten !! =)