Söndag, 2011-08-21

Sol…men ”sval höstluft”.

Var på Gammelmarknaden i Ljungbyhed igår. Sol och mycket folk. Dagen därföre stod  jag och gumman där i regn och snålblåst…och nästan inget folk.

Sara och Micke är i Uppsala i helgen och roar sig med vänner.

Gumman har ”jobbar-helg”.

Flytten och livet i stort upptar ens tankar flera gånger om dagen.

Söndag, 2011-08-07

Regn på förmiddagen…..sol på kvällen…

Varit och mätt ut var väggarna ska stå i huset.

Håller på att tömma Jakobs dator – plåtren ! Ska installera XP från grunden.

På tisdag kommer Sara ner….LÄNGTAR !

Lördag, 2011-08-06

Halvmulet….halv-ljummet…

Den kapitalistiska världen sjunker likt Titanic mot botten. ”Kapitalet” lånar av varandra för att kunna göra vinster….som nu uteblir…och som får till följd att återbetalningen av det lånade ”skiter sig”.
Tänk tanken. Att världsekonomin når botten……. Vad händer? Historien förtäljer oss att ”krig och massförstörelse” är ”the final solution”.
Anarki och upplopp världen över. Pensioner….vad är det? Ekonomisk trygghet….bara att glömma! Bara för att ”grabbarna i slips” lekt lite ovarsamt med sina ”små-slantar”…….

Fredag, 2011-08-05

Mulet och kvavt !

Skruvat isär gummans bils bromsok. Bromskolven har legat på…troligen…hela vägen ifrån norrland !!! =P Bromsklossarna ”existerade inte längre”! Lät för dj_vligt ! Nu har hon bara broms på tre av hjulen….bättre än ”jätte-broms” på ett! Måste dock åtgärdas…troligen med ett nytt bromsok.

Tiddag, 2011-08-02

Kvavt och soligt.

Har äntligen ”landat” efter norrlandsresan.
Jag fick träffa alla mina barn och, huvudmålet för resan, mitt barnbarn.
Mitt X ”gick visst igång” på vår resa upp. Det var visst inte mycket som var bra…. Bryr mej inte!
Hon mår nog inte så bra…..

Vi bodde i ett hus vi hyrt av en dam som bor i Holland periodvis. Vi hade turen att få mycket trevliga grannar där vi tillbringade flera kvällar under vår vistelse.

Vi drog ned ett släp med Saras grejor på vägen hem. Hon kommer och ska flytta ned till veckan.

Igår skrev vi kontraktet för det hus vi skall hyra….förhoppningsvis några år framåt.
Vi var idag och räfsade ihop det gräs som blev kvar efter klippningen igår. Gräsmattan var minst sagt ovårdad !
Jag körde även med en elsax i häck och träd, samt med röjsåg runt hus och annat.

Fredag, 2011-07-22,

Mulet och ”fukt-varmt”.

Jag tömde mitt extra-förråd igår och körde upp några lådor till huset.
Idag ska jag köra några säckar med skräp på soptippen.

Släktforskningen går toppen ! Har kommit till 1400-talets mitt på min farmors sida, och till början av 1600-talet på min morfars sida.
Sämst går det med min mormors sida…och med min frus släkt.

Ska gå igenom mina kläder och se vad som ska med när vi åker upp till norrland.

 

Sammanfattning 2011-06-27 till 2011-07-18

27/6 kom Emmy ned för att vara hos mej i tre veckor.

28/6 Sophia åkte på läger i tre dagar.

29/6 Sommarens enda bad-dag…hittills.

30/6 Bjudna på ”grillat” hos Rune och Ewy.

1/7 Lucas åker till pappa.

2/7 Bjudna på mat hos Å&K.

3/7 Lena jobbar 13 – 10. Emmy sover hos Kajsa.

4/7 Jag köper ett par nya jeans på väla. Började om med min träning.

5/7 Hälsat på hos AM&T. Emmy och Kajsa badar i My:s pool.

6/7 Jag cyklade t.o.r. Ljungbyhed och hjälpte AM&T med lite trägårdsjobb.

7/7 Jag och gumman städar i vårt förråd. Jag gick med i Myheritage.com.

8/7 Lena jobbar 15 – 22. Sara har ställt sig i lägenhetskö.

9/7 Lena jobbar 1730 – 2200. Jag hjälper Rolle med flytten till huset.

10/7 Lena jobbar 0930-2130.

13/7 Kajsa flyttar till sitt nya hus.

14/7 Emmy hos Kajsa. Lucas har likmask på sitt rum….!!!!!

15/7 Emmy åker hem klockan 1300 med flyg från Ängelholm.

 

 

 

Onsdag, 2011-06-15

Ärligt…har inte reflekterat över vädret idag.

Varit på KSAU. Höll en liten presentation av ”Norsjö kommun”. En kommun ”mitt i skogen” i västerbottens inland, som i många delar går bättre än Klippans kommun. Varför?

Har fått reda på att jag blev godkänd på sista matte-tentan, LUMA 1. =)

Kemiplugget har legat lågt idag…….