Tisdag, 2010-08-10

Mestadels mulet.

Lena jobbar 09 – 15.

Jag har fått inloggningsuppgifterna till högskolan idag. Vi ska tydligen jobba i First Class… =)
Fick även en (ännu en) ny mail-adress:

[email protected]

Alltså….. Min separation, efterföljande elände,….mm. ter sig allt mer ”stillsam och lugn”. Och jag är tacksam för detta ! Det känns som om ”slutet” på separationen ÄNTLIGEN kom när vi skrev ett ”umgängesavtal”….jag och mitt X.
Det jag nu får vara med om i min omgivning är ”en tsunami i jämförelse med mitt lilla piss-skvalp”. (Ursäkta jämförelsen)

Måndag, 2010-08-09

Mulet.

Lena jobbar 09-16.

Hämtat två förbokade, fjärrlåne-böcker på biblioteket. ”Samspel i grupp” och ”Tala och engagera”…..som ett led i mina kommande studier.

Hjälpt Laila med ”datorns värld”….. =)

Varit på kommunen och kollat så att Per tryckt ”rätt saker på rätt plats”….å det hade han ! =)

Druckit kaffe på sosse-kiosken…på det vanliga måndagsöppet-hållandet.

Söndag, 2010-08-08

Mulet och regn hela dagen.

Har ont i min fot..och tillhörande ben. Något förbättrad rörlighet. =)

Gjort ett förslag till SSU-utskick som jag sänt vidare för tryckning.

Lena har sytt fyra gardiner….nu sedan jag tog ned en symaskin. ”Duktig kicka !”

Ätit ”silla-mackor” och ägg….GOTT !!!

Lucas är duktig på att prata med min mor i telefon. !!!! =) Man behöver ”en viss teknik” för att prata med henne…..

Jag har en dålig känsla av att Alliansen kommer att vinna på riksplanet…en gång till !! Tyvärr !!! Jag vet inte var felet ligger, men ”vi röda” jobbar i motvind” på nåt vis. Och tala inte om hur sverige kommer att se ut efter fyra år till med ett borgerligt styre….Huuuuu!!! =(

Lördag, 2010-08-07

Sol-disigt. Riktigt varmt !!!

Sophia hem ifrån kortids.

Jag har varit på lördagsöppet på ”sosse-kiosken”. Riktigt givande…för en gångs skull ! =)
Jag fick fler uppdrag/åtaganden. Har bland annat gjort ett (förslag) på ett utskick till förstagångsväljarna där jag frågar om intresset av att starta ett SSU i Klippan.

Fredag, 2010-08-06, Klippan-festival…..

”Dis-mulet”….

Sophia på kortids…
Lucas är och LANar….

Lena jobbar 07 – 13.

Nu har jag egentligen så mycket att skriva om att jag inte vet var jag ska börja…..

Har varit i norrland…

Har klämt vaden så att jag förlorat lite känsel…

Har tagit med lite saker ned och lagt in i förrådet mitt…

Har fått antagningsbesked-2…och är fortfarande antagen… =)

Fredag, 2010-07-30

14 grader mulet och blåsigt…..riktigt ”höstväder”.

Lena jobbar 07 – 13.

Längtar….FORTFARANDE….efter att få börja plugga!!

Vi är bjudna på ”grillning”, nästa vecka, hos ett, för oss, ”nytt par”  där han tränar med mej och hon har jobbat med Lena. Kul !!

Måndag, 2010-07-26

Sol och ca 19 grader.

Lena jobbar 09 – 16.

Jag har lånat, och påbörjat att läsa, två böcker som kommer att ingå i kursens första moment. ”Lärare av i morgon” av Ingrid Carlgren och Ference Marton. Samt ”Värdegrunden – finns den?” av Kennert Orlenius. Kanske inte böcker som jag självmant skulle ha lånat…..

Jag har varit och satt upp lite sosse-information på biblioteket här i Klippan. Det var bara ”Alllians-papper” i broshyrstället….=(

Söndag, 2010-07-25

Mulet, blåsigt och kring 15-graders strecket.

Älskar min fru så mycket!!

Vi ska och ta en kaffetår hos ”sossekompisar” sen idag. Dom har ett förflutet ifrån Umeå…bl.a.

Korv å makaroner.

Den Pikéskjorta jag köpte igår sitter skönt….och perfekt…på min vackra kropp. =P

Asså…blir bara beklämd över ”oseriositeten” på facebook. Okey, jag bidrar kanske inte till att höja den…jag driver med det löjets skimmer som vilar över spektaklet.