Tisdag, 2010-08-24

Blåsigt…regn och sol om vart annat…

Jag har idag anmält mig till LR/Student…också ! Tipset var att vara med i båda till dess att studierna är klara. Om man sedan tittar på den politiska tillhörigheten…så….. ???Hmmm??? Har hört att LR skulle vara mer ”borgerligt sinnat”…?? Men, en ”borgerlig fackförening”…..hur rimmar det ???

Om ni inte sett…se detta.
https://svtplay.se/v/2101280/tom_alandh_i_sverige/tryggheten_i_klippan

Söndag, 2010-08-22

Började dagen med regn….slutade med sol.

Dagens stora händelse har varit att jag varit i Landskrona på socialdemokratisk valupptakt. Tagit Mona i hand och lyssnat på hennes val-tal.

När jag kom hem ifrån Landskrona hade gumman gjort Pitepalt….MMmmmmmm!!!! GOTT !!!

DSC00591

Lördag, 2010-08-21

Molnigt.

”Andeutdrivningen” verkar ha fungerat.

Stod på marknad igår , 14 – 18, för socialdemokraterna. Nyttigt och tankeställande !

Tränat ben idag…också ! =P

Ätit kyckling…..GOTT !

Vi längtar efter vår Wilma !! Har börjat ”inreda” hennes ”trygghets-/mys-hörna”.

Tisdag, 2010-08-17

Mest mulet…och till sist lite regn också.
SMHI har gått ut med en klass-1 varning när det gäller regnet. Översvämningar…mm

Fått ett ”Välkommen-brev” ifrån skolan. Jag har blivit ”insorterad” i grupp D.
I och med att jag vet grupptillhörighet så har jag nu kunnat fastställa ett schema också.

Pratat med dom på gymnasieskolan här i byn om min kommande VFU.

Kan i och med mitt schema nu också deltaga mer planerat och aktivt i val-arbetet.

Söndag, 2010-08-15

Molnigt och ca 20 -22 grader och fuktigt i luften.

Igår var jag på Sossarnas valupptakt (09.00 – 14.00) och ”synkade” vår strategi. Visst…det finns oenighet i vissa delar…men i stort var vi väl överens.

Vi hade Rolle o Kerstin o Kajsa på besök igår kväll. Vi bjöd på middag och hade trevligt.

Rune o Evy ringde och bjöd oss på kräftor….en kväll framledes….KUL !!!

Det är tydligen dax igen…
Måste bara påminna om att det jag skriver här
INTE ÄR HEMLIGT
!! Och att påstå att …”jag har inte läst”….är ingen idé. Jag kan se vilka som besökt min blogg. Varför ljuga om det ???? Det är INGET ATT HYSCHA OM !!!!!
Det som är ”hemligt” lägger jag ju givetvis inte ut på internet.

Fredagen den 13:e !! Augusti 2010.

Mestadels mulet.

Lena jobbar 09 – 13.

Vilket jäkla åskoväder vi hade i natt !!! Det small och blixtrade flera gånger i minuten !

Vi kom fram till att vi ska behålla även mobil-spärren på telefonen ett tag. Nu kan vi bara ringa TILL ”fasta telefonnummer”. MEN….vi kan bli uppringda av ALLA !!! ….som en del har svårt att förstå !

”Ett parallellt universum” bara en MILLIMETER bort !!! Hmmm?? Då måste jag ju finnas på flera ställen…en millimeter på sidan av ”detta”. Hmmm?
https://www.dailygalaxy.com/my_weblog/2010/08/the-first-trillionth-of-a-second-of-time-will-the-cern-lhc-reveal-the-existence-of-a-parallel-univer.html

”Sonen” har ringt för ca 180:-kr till 0939 hos farmor också….

Torsdag, 2010-08-12

Sol….eller ???

Lena jobbar 09 – 15.

Sophia till kortids.

Jag spärrade alla ”betalnummer” ifrån hemtelefonen igår. Men spärrningen råkade (Hmmm?) ta med samtal TILL mobiltelefoner också. Så, nu blir det inga samtal till mobiler tills dess att vi fått just den spärren borttagen. Och det är tydligen lättare att sätta dit en spärr än att ta bort. För att ta bort krävs underskrift, legitimation….mm….mm… Kan i och för sig förstå det…men…

Onsdag, 2010-08-11, 4.734:- i telefonräkning…..

Mulet.

Lena jobbar 07 – 16.

Sophia har haft skit-kalas.

Körde ben igår på gymet tillsammans med en ny träningskompis.
Jag kommer nog att tvingas träna senare nu när skolan börjar. Så, 18.00 – 18.30 är nog troligt att jag kan börja min träning.

4.734:-kr i telefonräkning…för EN månad…p.g.a. ”barnens” ringande på ”0939”-nummer (30 – 50kr / minuten ).
0939-1092600
0939-2011030
0939-2002700
Men, nu har jag begärt spärrning av dessa (alla) 0939-nummer.