Lördag, 2010-07-24

Mulet och ca 16 grader. (Åter till det normala…(suck)…)

Emmy flög SJÄLV =) hem idag ! =(  Känner både sorg och glädje. Sorg över att hon åkt iväg…glädje över att jag har en så ”stor tös” som kan flyga igenom hela sverige…byta plan på Arlanda….helt själv !! DU ÄR SÅ DUKTIG ! =)

Har köpt en ny ”go’lukt” – ”Sexy Boy”….(Passar mej perfekt! Eller??)….Den luktar faktiskt gott….inte ”gam’gubbe”… =P

Ätit Billys Pan Pizza.

Fredag, 2010-07-23

Varmt och sol…kring 25 grader…

Lena jobbat 07-13.

Sophia haft ett skit-kalas…som inte jag klarade av. Ringde efter Lena….. =/

Gick med Sophia och Emmy till Pecke och My för att titta på deras hundvalpar.

Köpt en ny kavaj och skjorta som jag ska ha på bröllopet.

Lånat två av de böcker vi skall läsa när jag börjar i kristianstad. Tagit fjärrlån på ytterligare två…som inte fanns inne just nu på biblioteket här.

Ätit Pyttipanna och ägg.

Bränt ut en XP och en ”CISCOtrådlöst” -skiva (två skivor) till Lucas. Nu är det upp till honom att hålla reda på dessa.

Torsdag, 2010-07-22

Mestadels mulet…och kvavt.

Lena jobbar 09 – 16.

Vi åkte och tittade på Wilma igårkväll.

CIMG3064_50_50

Hon är 4 veckor och får hämtas tidigast när hon är 8 veckor. Men vi har idag lagt en handpeng…så nu är hon en av oss ! =) Det är tänkt att Lena ska sköta henne på dagarna enär hon är hemma och studerar på distans. Jag kommer ju, förmodligen, att vara rätt ofta och mycket i kristianstad.

Korv och mos…

Klockan är strax 21.00…och det är fortfarande varmt och kvavt ute….trots att det är nästan mulet.

Jag är så lycklig nu…mår så bra….men är så rädd för att bli besviken. Så, egentligen mår jag kanske bättre om jag är lite ”vankelmodig”…???!!! HMMM?
Det är nog så…. Jag har inte ännu riktigt fattat att jag ska plugga i kristianstad till hösten. Normal läget är ju att det ska ”små-djävlas” för mej hela tiden…åsså hips-vips faller allt på plats. Och då kan jag inte riktigt hantera det…..
Mitt liv har varit, och är, en enda lång ”motgång”. Och det klarar jag LÄTT ! Men si, börjar det gå bra…då vetti f_n !

Onsdag, 2010-07-21

Sol och varmt !!!!!!!!!

Lena jobbar 07 – 14.

Senare ska vi på Väla…. ut och äta nåt…. åsså åka och titta på en ”dogge”.

Varit på Väla. Emmy köpte en gul ”nattklänning” med tryck. Sen så åt vi på IKEA…innan vi åkte hem igen.

Måndag, 2010-07-19

Mulet och blåsigt… =(

Är så glad idag…främst för min son !! =)

Har installerat Incredimail ver 2. Få se nu hur länge det fungerar…. =P

En dag som ”bara försvann”. Har inte gjort nåt vettigt. Jo, varit och handlat lite….

Fick en inbjudan om att gå med i Lärarförbundet – lärarstuderande. Måste ta reda på mer….så jag inte gör nåt dumt.

Ja, jag vet !! Jag blir lite för IVRIG när jag brinner för nåt. Och nu brinner jag för min kommande utbildning.
Får ”gliringar” av min fru om att ”ta det lugnt”…. =/

Lördag, 2010-07-17

Mulet och ca 21 grader….men uppehåll..

Jag hälsade på hos Rune och Evy igår. Ville träffa någon annan och prata om nåt annat än ”min skola”. Tänker på den nästan jämt nuförtiden.

På kvällen satt vi hos Rolle och Kerstin och snackade…till sent…. 23 grader halv-tolv på natten när vi åkte hem.

Sophia på kortids tills i eftermiddag….Lucas är och LANar hos en kompis…..och Emmy tar en sovmorgon. Kan vara skönt med en ”slapp-off” dag.

Varit på den ”spontan-öppna sosse-kiosken” nu mitt på dagen. Det var Göran som ”spontanade” idag. =)

F_N ! Jag sov visst när ”världens åsk-oväder” passerade imorse. Å jag som älskar åskoväder !!

Vi har ätit Taccos ikväll!! GOTT !! Men, Lena började må dåligt och fick någon krampliknande grej i magen….inte bra !!
Lena somnade efter sitt ”kramp-anfall”…och sover än (kl 21.10).

Torsdag, 2010-07-15

Mulet…men verkar klarna upp…

Vilken ”energi” jag fick av att bli antagen….
Jag har ju redan ett jobb….men söker nu förfullt (annat, nytt) jobb på jobbsökar-sajterna på nätet….
Jag har även uppdaterat mitt CV och personliga brev.

Har anmält mig till studentkåren i Kristianstad.

Har sökt två lärarjobb…(matte)….trots att jag inte är behörig.

Har lagt till en länk till mitt CV och Personliga brev.