Fredag, 2010-04-16

Sol….

Vi har varit till Åhus och tittat och tagit en fika. Jag har ju aldrig varit i den ”lilla byhålan”…=)

Har tränat armar idag…. Ipren salva och tabletter….tacka gud för dessa !!! =P

Pratat politik med Sara i telefon….KUL !!!

Lucas har lan-kompisar här i natt…

Torsdag, 2010-04-15

Sol och fint ”vår-väder” =)

Idag stängdes alla flygplatser i sverige p.g.a. vulkanutbrottet på island. Jag tycker detta visar på hur känsligt dagens samhällsstruktur är för ”förhållandevis” små påverkningar utifrån….eller ifrån det normala. Samhället ”stannar av” om det händer ”NÅT”….
Flygtrafiken i Europa i ”real-tid”: https://www.flightradar24.com/

Har tagit en fika ”på stan” med min kära och My.
Gissa vad som kom…där vi satt och fikade???? EN RÖD FERARRI….med det typiska V12-mullret. Asså…”de bara gick för mej” !!! =P Men, det var inte en ”måsvinge-modell”….tyvärr !! =/

Måndag, 2010-04-12

Sol….men inte så varmt…på morgonen i alla fall….

Nu svabbar och städar Lena Sebbes fd. rum så att Lucas kan flytta in. =)

Fattar inte att vissa människor måsta ha sönder allt i sin omgivning…?

Har suttit och sökt en drös med jobb nu på morgonen. Uppdaterade en jobbsökarsite som sade att jag bor i Norsjö kommun….. Det är ett tag sedan. =)

Skulle någon komma och förolämpa min fru när jag är hemma….så är jag beredd att sitta bakom galler ett tag för det jag då kommer att åsamka den förolämpande personen.

Lyfte 100kg i press bakom nacke idag. Det blev inget egentligt lyft. En kort ”resa” ned, sedan så kände jag ”det här går inte”, så upp på raka armar igen…och stången tillbaka på ställningen. Tog ju 90kg 2ggr förra veckan. =)

Söndag, 2010-04-11

Sol och dis….ca 10 grader.

Lucas hemma tidigt från pappa….

Lena är jätte-förkyld…med feber…

Jag har hostat lite i natt….och har tendens till lite snuva.

Vi diskuterar träning och träningsmetoder….jag och min fru. Först, ”vad vill man med sin träning?”. Bygga, underhålla, kondition eller minska (gå ned i vikt/omfång). De är i princip dessa man har att välja emellan, och då blir träningen därefter. Det går givetvis att kombinera flera metoder efter eget tycke och smak.

Lena ska städa-ur rummet så att Lucas kan flytta in där…..

Lördag, 2010-04-10

Sol… =)

Tränat armar idag. ”Knäckte” nästan Conny… Han får se upp för ”Pappa Arnold” (mej alltså). Körde lite nya övningar idag för att få lite variation på träningen.

Såg ett program om bodybuilding efter 50. Det kändes ju nästan som ett ”nåbart mål”. Och min fru var märkbart ”inspirerad”. Hmmm??!!!! =) Typ, 2015 då….

Lite vårblommor på våra gräsmattor….

DSC00571

DSC00569

Det är någonting som är ”sjukt” i vårt samhälle nu. Var och var annan dag läser man om människor som blivit mördade eller så… Mycket oftare än någonsin förr. Håller vi på att bli galna?? Har naturen ”omprogrammerat” oss så att vi ”utrotar oss själva” som art ??

Fredag, 2010-04-09

Sol i eftermiddag….

Lucas till pappa….

Har varit och hört mig för om ett jobb jag sökt. Jag är fortfarande ”kvar” sedan chefen sållat bort mer än hälften… =)

Kört ben idag. Körde DJUPA knäböj på 120kg….6×6 !!! Sedan utfall och ”maskinerna”…

Torsdag, 2010-04-08

Disigt och kring 10-graders strecket…som mest…

Har bergärt uppskov på deklarationen….som vanligt.

Sebbe far omkring med en massa lögner på facebook. Jag blev bara förbannad…och blockade honom. Orkar inte läsa allt ”drawel”, påhitt, lögner….

Har kört rygg idag…

Måndag, 2010-04-05, Annandag Påsk….

Mulet och 5 – 6 grader…med antydan till regn…

Har ringt och grattat ”Ruts Abbe” på 80-års dagen. =) GRATTIS !!

Tjoooo va kul !!! Vi har bokat en resa (med båt) till Gotland vecka 27. Lena har aldrig varit på Gotland, så vi tar med bilen över för att kunna göra ”små rund-turer” på ”ön”. =)
Vi är nämligen HELT BARNFRIA den veckan… Så, nu ska vi ”ägna oss åt oss själva”. Framför allt behöver min fru det…efter alla år med barn, barn, barn, barn,…..hela tiden !!

Sebbe har ”slängt ut sig själv”…….(Hmmm??)