IDAG: Mulet…bara några plusgrader..och understundom snöfall… =(

(Ovan) Långfredag…i parken nedanför vår lägenhet….
(Ovan) Ett foto från igår…. Våren verkar…trots allt….var på väg. =)
IDAG: Mulet…bara några plusgrader..och understundom snöfall… =(

(Ovan) Långfredag…i parken nedanför vår lägenhet….
(Ovan) Ett foto från igår…. Våren verkar…trots allt….var på väg. =)
Sol med några moln…och ca +7 grader.
Har tränat armar idag. Dessutom så har jag gjort de tre sista momenten i tävlingen på gymet. ”Plankan”, dips, roddmaskinen och crosstrainer-makinen.
Jag har nu flera på gymet som ”anammat” min träningsmodell…för styrketräning. KUL !! Fick även ”lovord” av Marie (ägaren) för mitt sätt att engagera människor i träning.
Min älskade hade dukat upp med Jansons, olika sillsorter och kokta ägg när jag kom hem från gymet. ”PUSS på dej älskling !!!!!
Såg en sädesärla idag….
”Dis-mulet”…
Käkar ”allt möjligt” nu för att slippa bli jätte förkyld…som alla andra i familjen….
”Lillen” Eklund – boxaren – dog igår. Bara 52 år gammal…alltså tre år äldre än mej. Och med ordspråket att ”var tredje man försvinner mellan 50 och 60″….så börjar man ju fundera..??!!
Läser boken ”Svarta hål” av Stephen Hawkins om att ”tiden” som företelse inte fanns före big-bang…och inte kommer att finnas när alltet troligtvis ”sugs in” i någon form av svart hål. Tiden har alltså, troligen, en början och ett slut.
Har ringt och sagt ”Glad Påsk” till mina flickor. =)
Solen tittar fram nu på kvällskvisten….
Växlande…
Har hjälpt My att tömma sin lägenhet här i Klippan. Hon flyttar in i en lägenhet i Ängelholm….som vi hastigt besökte när vi var i närheten.
Har tränat ben idag med Conny. Tungt….jag skulle ju ”knäcka honom”…..svårt!!! Har massor ont i mina ben nu. Det är ju flera år sedan jag tränade så hårt på gymet….men det är kul !! =)
Hörde tranor idag…
Grått-grått-grått… ….med dimma som pricken över i:et !
Hälsat på AM och Ture….
Hämtat ett bord från My…som ska flytta. Det är ett utebord med fyra stolar som vi ska ha på loftgången.
Helt barnfria ikväll. Tänkte därför bjuda ut min älskade på mat…..”om hon vill och får ändan ur vagnen”…vill säga.
Det är ju inte ofta vi är helt barnfria…och att jag kan bjuda frun på mat.
Solen skiner igenom ibland…
Vilken dag !!! =)
…min fru har troligen fått ett jobb….utanför hemmet….som hon haft hittills.
…jag har kanske pågång ett sommarjobb….timtid….inhopp…..men dock.
…min fru har målatom Lucas rum…och städat detta!!!!
…vi har tagit en fika på stan ! Inomhus denna gången.
Har haft lite ont i axlarna efter gårdagens bröst-pass på gymet. Idag är det ryggen som ska få sig en ”duvning”.
….
Har nu tränat rygg med mitt ”plågo-offer” Conny. Tog det lite lungt så att han skulle ”hålla”…. Han e ju dock min enda träningsvän….här….”so far”…
Kanke skulle starta en blogg som heter ”LillaÄggMonstret”……jag äter ju 4 – 6 råa ägg per dag… =)
Mulet….
Varit i Hbg sedan vi skjutsat Lucas till en ”LAN-kompis”. =P

Så här såg det ut i Hbg idag….
Fick idag egen nyckel till Sossestugan så att jag kan ”spontan-öppna” om det är fint väder och mycket folk på stan.
Mulet…regn…hagel…och nu sol mellan molnen… (”April-väder”)
Lucas hemma tidigt ifrån pappa….
Ställt om klockan till sommar-tid.
Mulet, bara 5 – 7 grader varmt, regn…regn…regn…
Varit och ätit vofflor på Sossestugan. Vilka var där då?? Jo, ”inbördes-beundran-klubben”. =( Inget nytt under solen….
Jag fick tummen upp för mitt förslag till ”spontan-öppet” när väder och folkmängd på stan är lämpligt. Det blir troligen jag som är ”Mr Spontan”….som det ser ut nu….
Fick spontan lust att åka till Hornborgasjön och se tranorna…. Men, ca 30 mil….kändes lite långt.
Jag besökte https://www.bastutraskby.se/index.php för att se om byn fortfarande lever. Jag bodde där i drygt ett år…men fick aldrig vara med i listan över bybor…Hmmm? De som nu köpt mitt hus är REDAN med i listan såg jag. Var jag ”omöjlig att ha göra med”..eller ??? =) (TROLIGEN!!!…skäms INTE över det…i så fall)
Jaha, ”Star Wars” eller ””Hysteriska förlossningar”” på tv…en lördagskväll……. Buuhuuu!!!
Med tanke på hur arbetsmarknaden ser ut idag, så var det ett lyckokast att jag flyttade hit ned. Om jag bott kvar där uppe med tusentals arbetslösa och bara några hundra lediga jobb…och med en samhällsstruktur som håller på att ”rasa samman”….hade mina chanser till ett ”fortsatt liv” varit ”obefintliga. Här finns både utbildningar och möjlighet till jobb inom rimliga avstånd. Och antalet lediga jobb här nere är dock dryga ” tusen-talet” i alla fall.
Upp emot +20, sol med dis…..”sommar-luft”.
Tagit en fika UTE på stan med min älskade !
Sophia har halsfluss. Hon har fått pencilin för detta.
Lucas hos pappa…
Sebbe har ”tillfälligt” flyttat…
Karrékotletter, ”pommes-knorrar” (vet inte vad det heter) och bearnaesås med vitlökssmak…och ett glas vin !!! Mmmm!!
En lugn och mysig fredagskväll. Gumman har parkerat sig i sängen med några böcker….under de nya sänglamporna. Ser SÅÅÅ mysigt ut !! =)
