Tisdag, 2010-04-27

Mulet…

Gick på löpbandet, 15%  lutning (max), …i bara 20 minuter !!! Var helt slut.
Jag och Conny körde utfall  i en timme igår på benpasset. Det känns…..

Pratade med min äldre dotter igår kväll…. Känns bra för ”pappa-hjärtat” mitt !! Kram !!

Söndag, 2010-04-25

Sol…och sommarvärme…på kvällskvisten i alla fall…

Vi har varit och grattat Lotta på 31-års dagen !!

Lena är och ser på fotboll i Ljungbyhed. Det är Lucas som har match idag. Första serie-matchen med 11-manna lag.

Sebbe har flyttat hem till pappa….

Det jag förr kallat ”falskhet”….krymper till en ”piss i Mississippi” nu när jag i min omgivnng är med om ”värre” saker. =/
Vad som är så skönt med sånt är att ”falskspridarna” till 99% ”målar in sig i ett hörn” och står som förlorare i slutändan. Det har jag lärt mej… …då jag själv blev ”falskeligen omtalad” en gång i tiden. =)

Rune ringde och undrade om jag levde…. =9

Har besök av Felicia med kompis….som Lena är faster till… KUL !!

Särklass flitigaste läsare av min blogg är 81.231.227.94 ! Tackar, tackar !! =)

Har pratat med min yngre dotter i telefon…. =) KRAM på dej !!!

Lördag, 2010-04-24

Sol…ca 10 grader…

Sett på en fotbollsmatch, div 6, i Ljungbyhed. Min frus äldsta son spelar med i Ljungbyhedslaget. Förlust med 3 – 5.

Sedan hälsade vi på AM och Ture…. Var dom hemma??? Nääää.

Tränat axlar idag. Aj-aj-aj….dom värker !!! Men det är skönt också på nåt konstigt vis…

Fredag, 2010-04-23

Blåsigt, kallt och molnigt…

Min fru fick igår kväll veta att hennes biologiska pappa dött i söndags, 18/4. Jag fick aldrig chansen att träffa honom. R.I.P.

Tränade armar igår. Körde en 3:a och en 4:a på 60kg, bicepcurl, på stora stången. Inte illa !!! =) Idag är det bröst….mina armar har inte hämtat sig ännu…

Vi måste träna klockan 14.00, för , jag och min älskade ska på bio i Hbg och biljetterna ska hämtas i god tid före visningen.

Torsdag, 2010-04-22

Sol…men bara 5 – 7 grader..

Det kom lite snö…som låg kvar vid kanterna till gräsmattorna….igår kväll. =(

Vi var i Båstad och såg Lucas, och Klippan,  förlora i fotboll mot Båstad med 2 – 18 !!!!!!! Killarna var ett par år äldre och Lucas lag ska egentligen inte börja med 11-manna för än nästa sommar. Men det är ju bra träning ! Det är mycket nytt som måste ”nötas in”.

Sitter och gnider mina små grå för att få ihop min recension av en bok till engelskan.

Tisdag, 2010-04-20

Dis-mulet…

Den trådlösa routern ”kejkade-ur” igår kväll. Så, jag har nu på morgonen ”programmerat om” den. Nu verkar allt vara som det ska igen.

Engelska….

Satt en stund, mellan 14 – 16, och höll öppet på sossestugan igår…i Runes frånvaro.

Jag vägde 91kg igår !!! =) På väg upp…. !!

Nu när jag kom hem ifrån engelskan så föll det snöflingor från ovan….. =(

Gillat…??….eller ogillat….??
Har hur som helst listat besökare (IP-nummer) av bloggen t.o.m. dagens datum.
Finns DU med ??? 😉

Lördag, 2010-04-17

Mulet…

”Växt-värk” i armar och axlar !!! Ont så förb_nnat !! Behöver en vilodag nu…verkligen !!!

Det finns tydligen ett gäng ”skit-snackare” i vår omgivning. Men, jag tar det lungt. Har varit med förr ”när det blåser”. Så länge ”dom” håller mej utanför…..så händer inget.

Ätit god kyckling som min fru tillagat !! Mmmmm!!! Hon är underbar på att laga mat !!!

Har lagt till en länk till bloggen för SSU i Piteå…. =)

Det var så bra…att jag stal en liten bit…
Appropå vulkanutbrottet på island.
Stanna upp! säger Eyjafjallajökull, som en nutida Vala. Stanna upp nu! Det är nu du måste ta ställning till vad som är viktigast i livet, vad du kan förändra och vad du måste acceptera.
Det är nu du måste se verkligheten som den är.”
(Ur Aftonbladet)