Måndag, 2011-11-21

Mulet…

Lena på BUN.

Är nu inne på min andra VFU-vecka. Det går bra och jag känner mig säker i vad jag gör.
Har nu även fått ett mammaledighets-vikariat på 70%. Till och börja med fram till jul…
Har kommit in bra i arbetslaget och med övrig personal. Fått bra kontakt med en av rektorerna.

 

Lördag, 2011-11-12

Klart och soligt.

Lena jobbar 17-22.

Imorgon vankas kalkonmiddag, m.a.o. ett tidigarelagt födelsedagskalas för min fru. =)

Lucas hos pappa….och Sebbe är på ”vift”…. bara jag och Sophia hemma under kvällen.

Har börjat förbereda för min VFU som börjar till veckan. Läst igenom papper och gjort en pärm för ändamålet.

Har äntligen lyckats skapa en komplett lista över alla aktier på stockholms börsen…i excel.

Tisdag, 2011-11-08

Mulet och ca 7 – 10 grader….”rå-kallt”…

Varit på E-referensgruppen….

Blivit uppringd av en aktiemäklare….
Börsen uppåt idag. Men jag tror på fortsatt fall…..totalt…..ett tag till.

Försöker värva intresserade till en aktie-intresse grupp…..få se vad det blir av det…

Nya fåtöljer i vardagsrummet…

En asteroid (400m i diameter) ska passera jorden i natt….på ca 200 mils avstånd. Lär ju inte se den, enär det alltid är mulet i skåne. =(

 

Söndag, 2011-11-06

Mulet och disigt. Kring 9 grader.

Lena jobbar natt till imorgon.

Korv och makaroner till oss hemmavarande.

Jag har idag gått med i Nordnet för att kunna (ev.) vara aktiv på aktiemarkanden. Har fått i mitt huvud att vi inom en snar framtid kommer att få se den djupaste botten finansmarknaden sett på flera generationer….och under vår livstid. Alltså, bör det vara läge…snart…. för köp….när allt är billigt. Om naturlagarna (finanslagarna) fortfarande gäller efter ett kommande ras/krasch….så bör det komma en uppgång (ett rally uppåt) efter det. Då, om någonsin ska man vara med….om man har intresse för det…vill säga.

Kan man som socialdemokrat, med arbetarrörelsen i blodet sedan generationer tillbaka, vara intresserad och aktiv på ”de snabba klippens marknad”, dvs aktier….o.dyl. ??? Känner mig kluven…. men är socialdemokrat i märgen……men lever i ett kapitalistiskt system….och känner att jag måste foga mej efter detta för att ”överleva”. Är jag knäpp som tänker så?

Fredag, 2011-11-04

Mestadels mulet, med lite dimma, och ca 9 – 10 grader.

Igår gick jag med i Avanza….igen. Mitt ”aktie-sinne” vaknade plötligt till liv! Tror att det inom sinnom tid blir köpläge för aktier i allmänhet. Men, vi har inte sett slutet på raset ännu, så det är bara till att ta det lugnt ett tag till….

Sitter till stor del på dagarna och jobbar med de matte-grupp-uppgifter som vi fått…..

Bjudit hemmavarande barn på pytt-i-panna…..

 

Söndag, 2011-10-23

Klart och sol men svalt i luften.

Gjorde en matte-tenta igår…lördag.

Vi har firat Lucas födelsedag idag. Massor med folk var här…

Imorgon, den 24:e, fyller Sara 20 !!! GRATTIS i förskott….min stora flicka ! =)

Har en tid gått och funderat hur det kan bli så….
Jag har försökt att återuppta en del gamla kontakter med kompisar jag hade före separationen….med väldigt dåligt resultat. Var jag en sådan ”skit” förr att de inte vill ha med mej att göra? Eller ??? De jag fått respons av kan lätt räknas in på ena handens fingrar !
Ja, jag har förändrats en hel del i mitt sätt – och mitt sätt att tänka – sedan dess. Det är inte säkert att dom som inte vill kännas vid mej skulle tro att det är samma person. Men, jag vet dock att det är till ”det bättre”, eftersom jag fått den responsen av mina barn. Och dom litar jag på i detta fallet! (Vore väl konstigt annars…. Det är ju ”””för dom man lever””” !!)
Detta har i sin tur gjort att jag är väldigt….väldigt…väldigt restriktiv med att göra någon till en ”bästa kompis” nuförtiden. Jag har ingen nu….och kanske aldrig får någon heller…. Men och andra sidan behöver jag ingen nu när jag en underbar fru!! <3
Det kan ju mycket väl tänkas att de kompisar jag hade förr hade, för mig, dålda problem som blev uppenbara när jag separerade…av vissa orsaker… Vem vet ?? Eller så sticker det i ögonen på dom att jag lyckats ”ta mej ur” – ”över leva” – ”skaffa ett nytt liv” som är bättre än vad jag hade….och kanske än deras….???!!! Konklusion av ovan nämnda ”story” är att – riktiga vänner knappast är det egentligen. I bästa fall…bästa fall…är EN på TIO av ens vänner en RIKTIG VÄN !

Tisdag, 2011-10-18

Jätte-regn….följt av en solig stund. Och nu kommer mer mörka moln! Jag har verkligen haft nytta av mitt nya regnställ….

Har suttit hela dagen och pluggat matte. Det går bevisligen inte att sitta ”hur länge som helst” med det underbara ämnet.

Sara och Micke är på plats i lägenheten…sedan nåt dygn tillbaka.

Jag ska på AK-styrelsemöte i kväll. Kan vara bra som avbräck till allt plugg….

”Det löser dig alltid, om man tar det som det kommer.” Men, den utsagan gäller tydligen inte mina problem med matematisk induktion…=(

Torsdag, 2011-10-13

Halv-mulet, kallt och blåsigt.

Lena jobbar 08-16.

Skjutsade Sara till flyget igår. Hon ska upp och ”hämta sin pojkvän”, som också ska flytta till hennes lägenhet.

Jag har idag skrubbat fotlister och garderober i lägenheten….flyttstädning.

Tisdag, 2011-10-11

Sol regn och blåst….om vart annat.

Har ”stuckit ut hakan” i min politiska blogg.

Nästan färdigstädat i vår förra lägenhet.

Skol-fri resten av veckan….men har ett grupparbete att jobba med.

Min ”slitenhet” börjar avta, och jag börja komma ”till sans igen” ! =)

Sara har flyttat till sin lägenhet…förra fredagen. Känns tomt, men jag är samtidigt glad för hennes skull. =)

Söndag, 2011-10-02

Dimmigt!

Har äntligen hittat början till den ”ro” som förhoppningsvis skall infinna sig efter flytten ifrån lägenheten.

Sara bor upp i det rum jag skapade när jag delade av det stora rum som fanns där förr. Jag delar ena halvan av hennes rum som ett plugg rum. I rummet i mitten bor Lucas, och i andra ändan, där uppe, bor Sebastian.

Jag gjorde, mitt i allt ståhejet, en tenta i fredags i algebra. Få se hur det gick…..?

Sara gjorde sin första högskoletenta i lördags i psykologi.

Mitt under min algebra-tenta passade Lena på att bli mormor. Klockan 10.50 kom lilla Nellie till världen.