Fredag, 2010-09-17

Regn….

En händelserik dag.
Suttit på valbyrån 10.00 till 18.00. Var mitt på dagen till skolan där jag vill göra min VFU. Skulle fråga om denna…men blev istället erbjuden vik-jobb som matte-no lärare. =) Jippi !!!
Lena och Sara har varit på Väla och Ikea och förlustat sig.

Torsdag, 2010-09-16

Halv-grått och under stundom regn.

Ännu en skolvecka avklarad ! =) Men…heldagar…dvs stiga upp 05.00 för att sedan komma hem 18.00 är jobbiga.

Satt i valbyrån igår 10.00 till 18.00. Hur mycket det egentligen gav går att diskutera. Jag värvade däremot fyra nya, förstagångsväljare, på tåget hem ifrån skolan….att rösta socialdemokratiskt. Och sett ur det perspektivet är ju valbyrån ”oeffektiv”.

Jag har börjat tro att bästa sättet att värva röster är att ”ta folk” i vardagen. Inget ”upp-horsat” evenemang eller tillställning för att värva. Tror det skrämmer mer än det värvar. Man kanske skulle sitta och åka tåg fram och tillbaka på en viss sträcka och ”fånga folk i flykten”. Folk verkar mer öppna då och verkar vilja ventilera sina tankar…under en tågresa. (Egna erfarenheter)

Lördag, 2010-09-11

”What’s the color of today? Grey!”

Jag har inte tid att skriva så mycket i min blogg nu när jag börjat plugga på allvar. Det får bli någon dag då och då.

Rolle och Kerstin har varit och hälsat på idag.

Varit på ”panledebatt” med kommunens politiker idag på torget här i byn. Bra men lite tam på nåt vis. Bland det bättre i panelen fanns vänsterns representant som hade en hög med bra uttalanden.

Har fortfarande svårt att smälta att en av eleverna i min klass sade sig vara nationalsocialist (Nazze). =/ Lärare och nazze-sympatier….hur går det ihop??? =/

En slö hemmakväll…när inget speciellt händer…. =)

Måndag, 2010-09-06

Sol och förhållandevis varmt för årstiden.

Förra veckan var Lena borta, så jag hade fullt upp med skola och att sköta hemmet. Därför blev det inget skrivet i min dagbok.

Idag, måndag, kom Sara ned…skit-kul !!

Idag, måndag, gjorde Lena om vår lägenhet. Flyttade sovrum och gjorde kontor av sovrummet. Det blev jätte-bra !

Fredag, 2010-08-27

Växlande molnighet.

Igår var jag på en introduktionsdag på skolan. Det blev mycket fakta att ”ta in”. Men en bra och välbehövlig dag !

På kvällen var jag på ett fullmäktige-grupp-möte.

Ingen träning !

Idag har min fru köpt sig en HELT EGEN DATOR ! Hennes första helt egna dator ! GRATTIS ! Den behöver du !! <3

Ingen träning !

Lucas är och LANar…istället för att åka till pappa.

Ätit landgång ! Gott !!

Ska se dvd:n ”Wolfman” efter finnkampen på tv…

Onsdag, 2010-08-25

Mulet och blåsigt.

Varit på Väla med gumman och handlat kläder till alla. Jag köpte 9 par sockar, 3 par t-shirts och ett långkalsongpar. Långkalsonger här är exotiskt. Dom tittar stor-ögt när man frågar efter långkalsonger. Och oftast har dom dessa inne på lagret…inte inne i butiken !

Vi valde idag att inte ta Wilma ! Det blir troligen istället Jeff, en äkta ”cavaljer”, som fodervärdar…och kanske en Madde, cavaljer-tik. Känns bra !!

Jag ska imorrn på introduktion på högskolan….