Onsdag, 2010-07-14

Sol och varmt…

Lena jobbar 07-16.

Sophia har haft världens skit-kalas ! ”Lite av det värsta jag varit med om” sa hennes assistent.

Jag är ”euforisk” över att ha kommit in vid högskolan i Kristianstad !! (Jag börjar bli tjatig va??)
Jag har varit ”kroniskt pessimist” om mina studier sedan separationen…i princip…. Och blev ju inte mer optimist av att höra från ”X-sidan” att…”Du klarar inte av att plugga.”
Men, det är nog  just motgångarna och ”förtals-kampanjerna” som gjort att jag inte givit upp. Jag är ju sådan av naturen. Jag vill ha lite ”motstånd”…och det får inte vara för enkelt. DÅ….lägger jag av !!
Jag kommer, troligen, att klara mina studier på grund av alla ”till-rop” om att jag INTE ska klara det. Det känns nästan som om jag läser till lärare ”på pin-tjiv” (på ren djävulskap) bara för att visa….
Allt hänger nog ihop med att jag som ung var mobbad för att jag var tjock. Detta fick till konsekvens att jag senare i livet gjorde/gjort ”mycket”….bara för att visa på motsatsen !!

Har även idag legat på stranden i några timmar (11.00 – 14.30).
Emmy har lekt med Kajsa…och Lucas med hennes bror….på stranden.

Då jag kom hem ”fick jag en gothisk-knäpp”…och insåg att från och med nu är det ”familj – plugg – träning” som gäller i mitt liv. Att jag kommit in på högskolan betyder så mycket för mej !!! =) Att jag kommit in har redan påverkat mej och min syn på vissa saker i mitt liv och omgivning. Och än en gång har min fru gjort mitt liv lättare att leva !! =) Jag uppskattar henne så !! Sätter henne på pedistal…mot hennes egna vilja. Men, hon är ju så bra !!!!

Tisdag, 2010-07-13

Mulet, disigt och korta regnskurar. Ca 25 grader.

Lena jobbar 14 – 22.

Har ännu inte riktigt fattat att jag ”är på banan” IGEN….”fyra år senare”….
Via komvux i Piteå till Luleå universitet….via en separation med all djävulskap….till komvux i Klippan och nu…högskolan i kristianstad. Nu kan ”livet” börja om…..eller fortsätta…. =)

Fortfarande kvav luft…. ….och inget åskväder i sikte.

Söndag, 2010-07-11

34 grader varmt i skuggan och sol…. UNDERBART !!!

VM-final i fotboll mellan Holland och Spanien.

Vi har hämtat Emmy ….och var hemma igen på fredagskvällen.

Idag har vi legat hela dagen på Bälinge badplats. En fin liten badplats !

Igår kväll var jag med My på akuten i Helsingborg. Hon hade i ett ”handgemäng” med sin pojkvän lyckats få en ”tvistfraktur” på ett ben i ett finger.

”Fy fan va kärleken kan vara djävlig.”
Har i min omgivning bevis på att kärlek…eller s.k. kärlek…..kan vara hur rå och falsk som helst.

Såg en orange Lamborgini köra förbi nere på storgatan här i Klippan. ”Ståfräs-faktor 100” !!! =P

Söndag, 2010-07-04

3o grader och soldis……(underbart !!!)

Ja, nu är förberedelserna för resan norrut igång.
Vi har i sista stund kommit fram till att vi ska köra förbi Göteborg på vägen upp till Karlstad, istället för igenom Jönköping…som jag ju snart sett till leda…vid mina resor.
Första etappens mål är Siljan med omnejd.

Lördag, 2010-07-03

HÄRLIGT !! Sol…”medelhavsvärme”… UNDERBART !!!

Legat vid poolen (ensam) idag. Låg där 11 till 14. Blev nog rätt lagom….med facit i hand.
I KvällsPosten står det att vi kan förvänta oss ”tropiska nätter” här, dvs en natt temperatur över 20 grader.

Jag vet inte hur det går till…. …men nu återstår att omvandla ”tomat pure” till ”mjölkchoklad”. Åsyftar då färgen på min kropp…

CIMG2983Fotot är taget klockan 18.20 i skuggan… …på 4:e våningen….som normalt är lite svalare än vid mark-plan.

Fredag, 2010-07-02

Soldis och varmt !

Jag är ”svart eller vit” till min natur. Men, det verkar som om andra saker här i livet är ”bara svarta eller vita” också….
Här kämpar jag för att få ”så mycket som möjligt” umgänge med mina barn. Och i ”andra ändan” kämpar personer för att ”slippa ha sina barn” så mycket som möjligt.

Det är tydligt att min fru varit ”för snäll” förr…(före min tid). ”Andra” är tydligen vana att hon ”anpassar” sig efter deras ”tyckanden” och ”förehavanden”. Det märks en tydlig frustration och irritation ”i omgivningen” nu när hon ”sätter ned foten”.

Hoppas på ett regimskifte….
_____________________________

Kommunfullmäktigeval2010b

______________________________

Torsdag, 2010-07-01

Mulet och ca 15 grader…

Lena jobbar 7 – 12 + 19 – 22. (Det är inget matte-tal ! =)  )

Känner mej erfaren…..
Har personer i min omgivning som upplever samma saker som jag upplevde strax efter separationen. Förtal, smutskastning, trakaserier….mm…
Idag ger jag dessa personer råd hur de ska, och inte ska, göra för att få bukt på eländet.
– En gyllene regel är ”Agera aldrig i affekt”. Det lärde jag mej själv….efter egna misstag.
– Bemöt ”skitsnacket” med tystnad…om du kan…och det går. Stå ut !
– Om det blir ”för mycket”….agera ”rättsligt”, i det tysta, istället för att slänga skit tillbaka.
– Ta reda på dina rättigheter…noggrant !!!
– Det ÄR INTE brottsligt att lägga på luren i telefonen när man tycker att ”det spårar ur” eller ”att man fått nog”. Om du då , blir uppringd igen och får kommentaren att ”du agerar omoget”…gör om proceduren…..Lägg på ! Det är kanske ofint att lägga på….men du lägger ju på av en orsak….att den i andra änden är…just det….ofin !

En väder-sida…. (I närheten av Klippan)
https://www.stenestad-vader.com/

Vänta nu ???
Har man flyttat fram jordens undergång till 2014 nu ???

Onsdag, 2010-06-30

Mulet (IGEN) och ca 20 grader.

Lena jobbar 7 – 14.

Gårdagen var helt underbar vad gäller väderleken. Drygt 25 grader och stekande sol ! =) Jag och Lena låg vid polen i Ljungbyhed några timmar….tills hon inte orkade mer….då åkte vi till A-M och Ture och tog en kaffe.
Dagens ”grå-väder” var välbehövlig vila för solbrännan.. =)

Hmmm…Google Docs kan man kanske ha nytta av.  Det finns ju alltid där…var än man är.