Torsdag, 2010-03-25

+15 och sol…som en sommardag… =)

Vi, jag och Lena och My, har varit till Malmö och Caroline. Tillsammans åkte vi på IKEA i Malmö. Ett större Ikea… !!!
Vi köpte bl.a. tavelhyllor ovanför sängen och läslampor till dito. Blev riktigt bra !

Ska på årsmöte för socialdemokraterna ikväll….

Hörde och såg en stare sjunga…

Onsdag, 2010-03-24

Halvmulet…och upp till +11 grader. HÄRLIGT !!!

Jag har sökt höstens utbildningar idag. Två stycken i Kristianstad och en i Växsjö. Det är lärarutbildningar hela bunten.

Blev förb_nnad idag ! Jag gillar inte att ha en hel vecka emellan varje lektion (komvux). Så, nu ska jag tenta av en del för att bli av med skiten.

SAKNAR MINA BARN !!!!! =´(

Har pratat med min äldre dotter. Hon (dom) vill komma några dagar i slutet på april istället för påsklovet. Några grymtningar och tårar senare….så jag kom fram till att det var nog rätt bra…egentligen. =)

Lite senare ringde min yngre dotter också !!! UNDERBART!!! Jag har fått prata med båda mina döttrar !!

Måndag, 2010-03-22

Ibland sol…

Har tränat en ”riktigt gammeldax träningspass” idag. 1,5 – 2 timmar…axlar…. Mmmmm!!!! Underbart!!!!
Håller, till min frus förfäran, på att ”växa ur” ”giftas skjortan”. Den var ”lös och ledig” när vi gifte oss…men… Jag har ju som sagt varit ”mindre” nu ett tag (storlek ”L”…t.o.m. ”M” i nåt fall). Men sedan jag började om att träna så har jag växt rätt rejält (storlek ”XL” -”XXL”). Kroppen minns tydligen ”hur det ska se ut”. =P

Fattar vinken….hör av mej om biljettbokningen tisdag eller onsdag.

Ursäkta mej, men jag tycker facebook har spårat ur riktigt nu. De flesta där bryr sig mest om Farmville och andra knepiga undersökningar. Synd…på ett fungerande ”kontakthållnings-medium.”

Söndag, 2010-03-21, Ägget…

Uppsprucket…blåsigt…5 – 7 plusgrader

Har lagt till en länk om ägg under kategorin ”Träning”. Det visar sig att ägg är väldigt nyttiga….och man FÅR INTE problem med kolesterolet av ägg….som så många tror.
I ett ägg finns bl.a…

  • 141 kcal
  • 12.6 gram protein
  • 10.1 gram fett fördelat på 2.8 gram mättat fett, 4.5 gram enkelomättat fett samt 1.2 gram fleromättat fett
  • Vit D mikrogr 1,43
    Vit E milligr 5,57
    Folat mikrogr 85,80
    J
    od mikrogr 28,60
    Järn milligr 1,68
    Selen mikrogr 22,65
    Zink milligr 1,31
    kolhydrat  0 gram

Det mättade fettet är det mindre hälsosamma. Detta fett finns bl.a. i charkprodukter, mjölkprodukter, godis, kokosolja och palmolja,

Det luktar vår…
Sitter här vi datorn med ett öppet fönster bakom mig. In kommer luft med ”vår-doft”. Vet inte vad det är….eller hur det ska förklaras. Men, det luktar ”vår”.

Har ”städat” lite i kategorierna för länkar. Stoppade bl.a. alla flunsa-länkar i en egen kategori.

Vi har skaffat ”Telias Stora kanalpaket” idag. Nu har vi bl.a. CNN, BBC, 4film, 4fakta, AnimalPlanet, Disney, Cartoon….. MEN, bara på den stora tv:n i rummet. Krig förväntas….. På övriga dosor i lägenheten har vi bara grundutbudet….som förr vill säga.

Lördag, 2010-03-20, Vårdagjämning…

Mulet, lätt regn, ljummet…

Tränat armar idag. Tränade ihop med Conny, som verkar ha samma inställning till träning som mej. Körde 2×3 på 30kg hantelcurl – biceps. =) Det var ett tag sedan sist…..

Diskat, dammsugit och bäddat….

Min älskade sitter och ser på skidor på tv… Lucas spelar på datorn…över internet. Sebbe…borta…

Det verkar bli en lugn och skön lördagskväll. Klockan 21.00 är det Millenium (filmen)….och sedan var det en sciens-fiction i min smak..på 6:an.

Fredag, 2010-03-19

Mulet och några plusgrader….

Varit på Familia med Lena och My. My hade ont….. Jag fick mej ett par välbehövliga nya jeans. Mina ”minsta” jeans ryms jag inte i längre. Behöver minst storlek ”34/34” nu !  =)

Vårt lokala nätverk, här hemma, blev resetat av ”någon”, så jag blev tvungen att ”programmera om” routern till nätverket igår kväll. Händer det en gång till börjar jag att ta bort routern när vi inte är hemma och när vi sover.

Lördag, 2010-03-13

SOL !!! och plusgrader. En riktig vårdag !! =)

Har idag tränat ben. Kändes lätt !! Jag tog 230kg i knäböj,  4×8,  som ”inken-tinken” ! Måste bero på rätt hård träning före sportlovet…åsså vila under sportlovet. Vägde 89.1 kg på gymets våg idag !! =)
Jag vet inte hur gummans GI-kosthållning kommer att påverka mej och min strävan uppåt i vikt?? Men, det lär väl synas…

Fredag, 2010-03-11

Mulet…

Nu är det riktigt illa !!! Skrev sist förra söndagen…..

Min fru lämnade in bilen igår. Två bromsar, diagonalt, hade NOLL i bromsverkan. Vi befarade bromsoks-fel….men det visade sig att felet berodde på den som bytte bromklossar förra gången (min fru), som hade släppt in luft i bromssystemet varvid oljetrycket föll och bilen tappade bromsförmåga.