Onsdag, 2009-11-11

Mulet….
(Jag kör ”Ctrl-c, Ctrl-v” nu på vädret……nästan.)

Har suttit nästan hela dagen med matematiken. Känns bra över lag. Osäkra områden har man ju alltid.

Mejlade min astrobiologilärare och fick dispans för att lämna in tentan från klockan 09.00 till 17.00 på måndag den 16:e. Tack !! Annars hade jag blivit tvungen  att åka två gånger till Lund på måndag.

När ska ”reklamen” för att vaccinera sig sluta?? ”Ooo, nu ligger hela 10 personer på lasarett i flunsan.”  Och, hur många ligger på lasarett en ”vanlig flunsaperiod” då?? Hundratals över hela sverige..??? !!!

Tisdag. 2009-11-10

Mulet…..och regn… (Skånsk vinter…typ)

Var på Astrobiologikurs igår kväll. Nu föll de sista bitarna till tentan på plats. Det var en föreläsning om Astronomins utveckling från 1800-talet och framåt…med speciell hänsyn till astrobiologin.

Är inne i ett ”matematik-moln” just nu. Ska göra en matte-tenta på fredag. Har även en del-tenta i Astrobiologin till på måndag. Men det känns mindre farligt.

Min älskade bakar lussekatter…och några andra små ”skånska-knorrar” till kakor. (Vet inte vad dom heter?)

Söndag, 2009-11-08, Farsdag !

Mulet…en ”innedag”.

Jaha, var det inte det jag tänkte….
Nu har en kvinna fått flunsan trots att hon vaccinerat sig emot den. Och enligt obekräftade uppgifter så har en 4-åring hamnat i koma till följd av vaccinet……och som grädde på moset har Danmarks regering helt fråntagit sig ansvaret för vaccinet, den typ vi har i Sverige, och dess verkningar…..”gör det på egen risk”.

Har lagt till några nya länkar…
En länk om kvinnan som fick flunsan trots att hon vaccinerat sig. En om en kille som hamnade i koma på grund av vaccinet. Och en länk till en ”flunsa-blogg”, där man kan läsa det senaste om flunsan.

Nu sticker jag ut hakan….
Nu vet jag hur JAG skyddar min omgivning från att få flunsan om jag tar vaccinet ! Om jag nu, mot förmodan, tar vaccinet så kommer vaccinet troligen att göra mej så sjuk – dock inte smittsamt sjuk – att jag dör. Och följdriktigt så smittar jag ju inte min omgivning med H1N1 – svinflunsan. Intelligent va????

Lördag, 2009-11-07

Solig och ljummen dag =)

”Lu” hos pappa… ”So” på kortids…

Varit och tittat på när Lukke spelade en innebandymatch mot Öllsjö…..förlust med 6 – 7 .

Nu e det kört för mej !! Det finns nu tecken på att personer med långa fingrar är mer sociala än motsatsen.
https://www.sciencedaily.com/releases/2009/11/091104101553.htm

Fredag, 2009-11-06

Mulet…..

Vi har varit i Landskrona med Chrille när han köpte en ny-beggad bil. En Renault Clio, 99:a, 14000 mil, 56-vilda Hk ! En perfekt bil när man bor som Chrille mitt i Hbg – för att skjutsa röven från ”A” till ”B”…..och billig i drift !! Blev lite sugen själv faktiskt. =)

Läste på någon ekonomi-sida att Opel ska stoppa all försäljning av bilar. Jaha, hur många förlorar nu jobben i Sverige ?? Opel är ju sedan förr ”intimt sammanbunden” med Saab….och har väl också haft betydande problem med lönsamheten.

Det finns fler kloka människor….
”Man dör inte av flunsan” som någon skrev. Vatten, febernedsättande och vila, så är man normalt sett frisk igen på en vecka.
”Var solidarisk och ta vaccinet!” Bull-shit !! Ett vaccin som ingen egentligen vet om och hur det verkar. Media jagar igång en hysteri att vaccinera sig genom att skriva om dödsfall var och varannan dag. TÄNK SJÄLV istället !!! säger jag.

Torsdag, 2009-11-05

Mulet och ”hurrrrvigt” !

Har idag ringt till ”mannen bakom Maud´s kjol”. Han är idag, enligt egen utsago ”politiskt oberoende”…..Hmmm?
Eller var det ”Opålitligt beroende”….???? (Ha ha ha ha!)

Såg till min förfäran att jag MÅSTE skriva klart tentan IMORRN !!!!! Den ska vara inne på måndag 09.00 !!
Och sitta i helgen vill jag inte !!! Jag har ju förövrigt både matte och kemi att plugga också…..SUCK !!!

”So” kommer inte hem förrän på söndag……enligt nya ”direktiv”…. =)

Min fru ”sprang på” kommunalrådet här i stan och ställde honom emot väggen i ”skol- och fritids-frågan”.
Min fru är imponerande ibland…!!!!!

Onsdag, 2009-11-04

Mulet och blåsigt….och kallt !

Började dagen med att åka till Hbg med My:s öga. Där fick hon ett recept på lämpliga mediciner.
Åkte sedan hem och köpte ett par joggingbyxor till Lucas.
Gick och fikade på ”standard fiket” vårt. =)

Sedan har jag ömsom pluggat matte och ömsom skrivit på min tenta.

Plugget står mej – på ett positivt sätt – upp till halsen nu. Men det är väldigt kul !!

Måndag, 2009-11-02

Mulet och regn….

Hur många gånger har jag inte läst om Aritmetisk- och Geometrisk- summa och talföljd ??? Okey, ”Repitition är kunskapens moder”, men någon hejd får det väl vara…eller ??

Ska på ”Liv i rymden” kurs ikväll. Kanske bra det….att få bryta av ”matte-verksamheten” ett tag.
Skulle egentligen ha varit på ett ”politiskt möte” ikväll också….men….jag har inte klonat mej ännu. =(
Sen så är jag invald i amatörradioklubben här i Klippan också…..men hinner aldrig dit eftersom det är på måndagar också!!!

Ett tredje dödsfall i Sverige av flunsan. Men va då ? I den vanliga ”årsflunsan” stryker ett hundratal människor med varje år i Sverige….utan att det reflekteras över det.

Fredag, 2009-10-30, Mina flickor….

Klar himmel och någon plusgrad…

Mina älskade flickor har åkt hem idag. Dom åkte från Ängelholm vid 13-snåret. Det känns så tomt….. !!!!!
Men det har varit en trevlig vecka med utflykter till både när och fjärran…..typ Danmark då….
Nu vet flickorna hur pappa bor och var han finns…. Jag saknar och älskar dom sååååå !!!!

Har ”slagit huvudet”…..
Nu har jag nästan bestämt mej. Jag har tänkt på det länge, men nu känns det rätt att göra det. Och jag vet vad det ska vara också. Jag ska tatuera mej !
Jag ska tatuera in mina tre barns namn på underarmens insida. Troligen ihop med astrologitecknen för vart och ett av barnen.
Jag gör det för att jag älskar ALLA TRE…..trots att inte alla älskar mej !! Dom är dock mina barn som jag, där inne, bryr mej om…i alla lägen….i vått och torrt…..i krig och fred.